12 Ağustos 2010 Perşembe

Mafia 2 (Demo İnceleme)


Mafia 2’nin demosunu nihayet Steam hesabımdan indirip test edebildim. Haritanın belli bölümlerini kırmızı bantla geçişe kapatıp şehri gezebilmek için 10 dakika gibi kısıtlı bir süre verilince sağlıklı bir analiz için demoyu 5-6 kez oynamak durumunda kaldım. Tek bir görev yapabilme şansım vardı. Ben de bol bol şehri gezdim, araçları test ettim, yoldan geçen vatandaşla takışıp Vito’nun dövüş maharetlerini keşfettim, bölge polisiyle kanlı bıçaklı oldum ve to be continued… yazısıyla perde inerken Empire Bay halkına ‘’3 hafta sonra görüşürüz’’ deyip şehirden gözüm arkada ayrıldım.


*Aşağıdaki paragraf başlangıç videoları hakkında bilgi vermektedir. Görevin konusu veya muhteviyatına dair herhangi bir spoiler içermemektedir.


Demonun başında Vito’nun ekibe katılımı ve icra edeceğimiz görevle ilgili ufak bir video var. Sonrasında kendimizi bir müstakil evde, dibimizdeki sabit telefonu zırıl zırıl çalarken buluyoruz. Hattın diğer ucundaki eleman bizim ekipten Joe… Daha önceden belirlenen mekanda buluşma vaktinin geldiğini iletiyor ve biz de komutu alır almaz hemen yola çıkıyoruz.


Olay mahaline giderken yaşadığım mini sürüş deneyimine ve görevlerin progress sürecine dayanarak söyleyebileceğim ilk şey; Mafia 2’nin oyun mekaniklerinin birinci oyunla büyük paralellik gösterdiği... Görev sırasındaki her bir aşamayı ara video’larla bütünleyip yine keyifli, kullanıcıyı içine çeken sinematik bir hava yaratmışlar. Argo ve küfürden hallice içeren sert dialoglar renk katmış. Çatışmalarda son dönemin klasiklerinden siper al-ateş et üzerine kurulu bir sistem var. Çoğul düşman gruplarına karşı kutu, bina kolonu, kapı arkası gibi ardına pusu kurabileceğiniz yerler hayatta kalabilmeniz için büyük önem taşıyor ve bu yerler silahla hasar alabildiğinden size hiçbir garanti vermiyor. Bölüm içerisinde MG-42 ile Mafia 1'den aşina olduğumuz 1911, shot gun ve Thompson 1928'i kullandım ve insanların (silahla) vurulmaya karşı gösterdikleri vücut tepkimelerini oldukça başarılı buldum. İlk oyunu hatırlayanlar bilir. Peş peşe 6 pistol mermisi yiyen elemanlar sanki toplu iğneyle dürtülmüş gibi ‘ahh, ugh’ şeklinde acayip komik tepkiler veriyordu. Mafia 2’de üç-dört mermi yiyip hayatta kalma şansınız neredeyse yok.


Çevrenizde kamyonetten tıra, lüks cabrio’lardan halk otobüslerine kadar her türlü aracı bulabilirsiniz ve hepsinin araç hidrolikleri olması gerektiği gibi birbirlerinden farklı. 50 km hızla giden bir kamyon ve 50 km hızla hareket eden bir otobüsle aynı virajı dönmeye kalktığınızda kamyondaki zorlanmayı daha net hissedebiliyorsunuz. Bu farkı frenajlarda da duruş mesafesine bakarak görebilirsiniz. Yine direksiyon hidroliği hıza bağlı olarak değişkenlik gösterirken araç hızlandıkça simitin çevrim hassasiyeti aynı düzeyde azalıyor. Mafia 1’i oynayanlar bu demoyu test ettiklerinde aradaki farkı hemen algılayacaklardır.


Şehrin içi ilk oyuna göre oldukça hareketli. Parkta oturup keyif yapan ihtiyarlara, köşe başında gazete satan emekçilere rastlamanız mümkün. Yöre halkı artık daha bilinçli ve etraflarında olan biten her olaya reaksiyon gösteriyorlar. Baş belalımız polis memurları Empire Bay’da da unutulmamış! Kaza, gasp yada aşırı hız yaptığımızda hemen peşimize takılıyorlar ve maceramız kaçış, para cezası yada kelepçe ile son buluyor. Polislerin ilk oyuna göre daha organize hareket ettiklerini ve aralarındaki telsiz konuşmalarını okuyabildiğimizi hatırlatalım.


One-on-one dövüşlerde sadece yumruk ve tekme kullanabiliyoruz. Fakat dövüşün farklı yerlerinde 2-3 tuştan oluşan kombinasyonlar yaratıp (bu tuş kombinasyonları o an ekrana yansıtılıyor) daha spektaküler hareketler yapma şansına da sahibiz. Dövüş sırasında kamera açıları kullanıcıyı rahatsız etmiyor. Karşımızdaki kişinin yediği tekme ve yumruklardan sonraki vücut tepkimeleri de silahla vurulma anlarında olduğu kadar mükemmel kotarılmış.




Grafikleri kabul edilebilir ölçüde iyi buldum yalnız iddia edildiği gibi günümüz şartlarında fark yaratacak kadar üstün değiller. (Köprünün üzerinden deniz manzarasını izlemek müthişti. Fakat yukarıdaki resimde kum zemin ve yolu sınırlayan çim kaplamaları resmen sırıtıyor). Bir de Physx destekli görmek lazım. Karakter modellemeleri çok ihtişamlı görünmese de koyu renk gömlek üzerine basit bir montla bile Vito’ya kiralık katil imajı verilebiliyorsa burada pek eleştirme hakkımız olduğunu düşünmüyorum.


Yaz okulu vize haftasında olduğum için pek hakkını vererek oynayamadım ama bu mini prömiyeri gayet başarılı buldum. Mafia 1’in beni en çok cezbeden yanı hikayesiydi. Çaresizlik, mecburiyet, çıkar bileşimleri, ihanet dahil her türlü tecrübeyi yaşamış ve 20 bölüm süren oyunun son videosuna kadar her şeyi ‘’Eee…Peki şimdi ne olacak?’’ bakışıyla takip eder olmuştum. Mafia 2 bu kurgu ve senaryo başarısını devam ettirirse çok da parlak geçmeyen bu sezonun en iyi yapımları arasına girebilir.

Hiç yorum yok: