8 Haziran 2010 Salı

Split Second (İnceleme)



Need for speed ve Dirt 2 gibi sadece hızlı olanın kazandığı klasik araba yarışlarından sıkılan ve daha fazla adrenalin isteyen bünyeler için arcade tarzı keyifli bir alternatif Split Second, ''When speed is not enough...'' sloganıyla yola çıkan Disney ekibinin tedrisatından geçerek servisi yapılan yapımın ilk cümledeki realistlerden farkı; pistin çeşitli bölgelerine yerleştirilmiş tuzakları uygun zamanlarda aktive ederek diğer arabaları devre dışı bırakmanıza izin vermesi, SC kayıtlarında wrecked, benim lügatımda execution olarak yer eden ve Yılmaz Erdoğan'ın her hafta Çok güzel hareketler bunlar diyerek alkış tutturduğu bu tuzaklardan bir spesiyalite sunacak olursak; tepenizde dolanıp duran helikopterden aşağıya patlayıcı yağdırmak, yol kenarında bekleyen iş makinasının dümenini içeri kırıp yolun şöyle bir tozunu almak, gaz/benzin yüklü park halindeki tankeri ateşleyip ortalığı ateşe vermek, karşıdan üzerinize doğru gelen uçağın yahut yola devrilmekte olan dev fabrika bacasının altında pestile dönmek, köprüyü altından geçen araçların üzerine yıkmak ilk etapta aklıma gelenler, Bir de yarış içinde topladığımız draft, drift ve jumping puanlarıyla elde ettiğimiz power play opsiyonu var ki; onun yarattığı etki 3-4 aracı aynı anda oyundan düşürebilecek kadar sarsıcı ve trajedik, Tamamı test edildi, onaylandı, ''Hedef seçilmiş bir kurban, yakın takip, doğru zamanlama, onay ve hurda haline gelmiş araçlar bütünü''... Felsefemiz bu, Parkur ve tuzakları iyi kullanıyor, kontralarda sağlam manevra yapabiliyor ve bunu hızla tutkuyla birleştirebiliyorsan senin yerin burası; Split Second,


Oyun, Disney'in yarattığı hayal mahsulü BRTV'nin 12 bölümlük bir televizyon show'undan ibaret, Her bölüm 6 yarıştan oluşuyor ve bu da 12*6=72 yani doyurucu bir yarış takvimi demek, Şu show olayını biraz açmakta fayda görüyorum, BRTV isminde bir televizyon kanalı var, Bizim yaptığımız yarışlar bir sezon boyunca bu kanalda yayınlanıyor, Bölüm atladığımızda araya tanıtıcı video'lar koyup next on; split second, previously on lost tarzı ifadelerle sonraki bölümde olacaklar hakkında bilgi veriyorlar ve bu dizin finale kadar aynı ayarda devam ediyor, Kurguyu açıkçası beğendim, İnce düşünülmüş, Fakat pratikte aynı sonucu verdiğini söyleyemem, İnsanı gaza getiren ara videolar sadece bölüm sonlarında mevcut, sayıları oldukça az, yarış içinde veya sonunda destekleyici görsellere yer verilmemiş ve ortada yazılmış bir senaryo yok, Haliyle oynarken show'un bir parçası gibi hissedemiyorsunuz kendinizi,


Oyunda bölüm geçebilmek veya kilitli araçları açabilmek tamamen yarışlardan kazandığınız puanlara bağlı, X aracını çok istiyorsan git 275 credits topla gel diyorlar, Kapalı yarışları açan anahtar yine aynı, Her bölüm kendi içinde 6 yarıştan oluşuyor ve o 6'lının sonuncusu olan ve katılım için sizden belli ölçüde puan isteyen elite racing'de ilk 3'e girebilirseniz bir sonraki etaba geçmeye hak kazanıyorsunuz,


Araç lansmanı çok zayıf, Genelde araba dergilerinde görmeye aşina olduğumuz Bugatti, Lamborghini tarzı elit kesim araçlar var fakat buradakiler çok daha yapay duruyor, Blur'daki gibi günlük hayatta kullandığımız bir Renault Megane, bir Ford Focus beni daha mutlu ederdi, SC'nin garajı beni hiç tatmin etmedi,




Oyunda binbir çeşit tuzak söz konusu fakat yarışa uyarlanış tarzları biraz saçma, Her seferinde öndeki aracın hedef seçiliyor olması; 5 dakika boyunca yarışı önde götürüp bitime iki viraj kala kapana basarak 3-4 araca birden geçilen ben gibilerin pek hoşuna gideceğini sanmıyorum, Kardeşim aynısını sen de yap dediğinizi duyar gibiyim ama burada ciddi bir haksız rekabet söz konusu, Blur'daki gibi arka ve orta sıradakiler de tuzaklardan nasibini alsa, öndekiler kurbanlık koyun piyasasına düşmese kuşkusuz daha iyi ve adil olurdu.


Yarış çeşitliliği bol. Standart yarış (Racing), helikopter saldırılarından kurtulup en iyi zamanı yapmaya çalıştığımız Air Revenge, oval pistin etrafında dönerken üzerimize patlayıcı variller gönderen tırdan kaçıp hayatta kalma (Survival), sona kalan dona kalır (Elimination) gibi opsiyonlar mevcut, Pist çeşitliliği yollara ekstra bölge ve parkur eklemeleriyle revize edilerek sağlanmaya çalışılmış, Araçlar hız, dayanıklılık vb. konularda birbirleriyle farklılıklar göstermekte ve bunlar yarışa ve piste göre avantaj/dezavantaj oluşturmakta, kontrolleri ise olması gerektiği gibi, Araçların SC'de anormal hızlara çıkması bir yandan sürat tatmini sağlarken diğer yandan ani tuzaklara karşı manevra yapabilme kabiliyetini azaltıyor (en hoş detay bu), Grafikler tatmin edici, patlama efektleri müthiş, Multiplayer oynama imkanım olmasa da duyumların Blur'un multi'sine kıyasla SC'nin daha zayıf kaldığı yönünde,


Blur'daki araçları, SC'deki yarış çeşitliliğini ve her ikisinin execute kombinasyonlarını birleştirme imkanımız olsaydı ortaya eminim bambaşka bir tat çıkardı, Split Second'ı beğenmekle birlikte sırf araç lansmanındaki yapaylıktan ötürü Blur'un bir kademe altına koyuyorum, Ben oyunda realite ararım diyorsanız hiç bulaşmayın, fark etmez diyorsanız bence bir tadına bakın,


Mclaren   

Hiç yorum yok: