24 Haziran 2010 Perşembe

Sniper Ghost Warrior (Ön Bakış)


Final sınavları, tez araştırması derken blogu epey boşladım. NBA finallerini bant yayınlarından, Dünya kupasını ise ancak göz ucuyla takip ettim ve ediyorum. Arada bir boşluk yakalamışken yapımcılığını ve dağıtımını City Interactive'in üstlendiği ve bu hafta içi raflardaki yerini alacak olan FPS oyunu Sniper Ghost Warrior'la yaşadığım demo deneyimini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Oyun City Interactive tarafından yaratılmış, tamamen hayal ürünü bir yerleşim merkezinde geçmekte olup bölgedeki hükümet rejimine son vererek direksiyonun başına geçmiş dikdatör güçleri durdurmayı kendine misyon edinen bir askerin hikayesi... Bu tip senaryolar yaratıcı görünmekle birlikte genelde rutin sonlarla bitmeye mahkumdur. Esas oğlan her zamanki gibi gövdesini siper eder, telsizden kendisine emir yağdıran partnerleriyle (!) ( ki o partnerler insanı fitil etmekten başka bir halta yaramaz) birlik olur ve şebekeyi çökertir. İyiler kazanır, kötüler kaybeder, sen de kahraman olursun. Oyun dünyasında pek parlak bir CV'ye sahip olmayan City Interactive örgüyü şaşırtıcı / ince senaristik ögelerle bezeyip biz oyunculara filmi etkileyecek kalibrede karar alma imkanı tanır (not: dialog sistemi olmadığından anlaşılan biz hikayeye uyacağız) ve oyunu telsiz talimatlarının harfiyen uygulandığı emir mekanizmasından çıkarırsa sofraya leziz bir yemek koyabilir. Finalinin tahmin edilebilirliği kolay görünse de bir FPS için ''kesecek ölçüde'' bir senaryo var ellerinde...Demonun bitiş sahnesi yeterince umutvariydi.

Demoda iki bölüm var, ikisi de ormanda geçiyor. Tema aksiyondan öte gizlilik üzerine kurulmuş ve doğal olarak saklanma, siper alma kabiliyeti başarının altında yatan temel etken. Ağaç dipleri, çalılıklar kamuflaj anlamında hayati önem taşıyor zira bazı mevkilerde fark edilirseniz düşman alarm sistemini çalıştırarak sizi abluka altına alıyor.

Silah olarak makinalı ve pistol sınıfı envanterimizde pekala mevcut fakat gerek gizlilik temasından gerekse oyunun isminden anlaşılacağı üzere en kral alet; sniper... Hal böyle olunca sniper kullanımı konusunda her detaya dikkat edilmiş. Rüzgarın esiş yön ve hızının merminin yol haritasını değiştirmesi, karakterimizin nefes alış-veriş hızı ve nabız durumunun silah tutuşunu etkilemesi oyundaki gerçeklik hissini kat be kat artırıyor. Düşmanın kafasını isabet alıp tetiğe bastığınızda kamera tıpkı Max Payne'de olduğu gibi mermiyi hedefe kadar yakın takibe alıyor ve mermi kafaya sapladığında ortalık resmen kan gölüne dönüyor. Aynı kadrajda yakaladığımız iki düşmanı (ve aynı hizada) tek mermiyle öldürebildiğiniz gibi düşmanı alt ederken sessiz olmanız gereken yerlerde yumruk/tekme/bıçak gibi silahsız öldürme seçeneklerini kullanabilir yok ben silah kullanacağım diyorsanız da sniper'ın sesini tepenizde hareket etmekte olan uçağın sesiyle kamufle edip execute işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Bu detayların biz oyunculara gerçekçi bir sniper deneyimi yaşattığını söylemeliyim.

Oyunda 4 adet zorluk modu var. Kolay modlarda rüzgarın hız ve yönü otomatik olarak tayin edilirken merminin düşeceği yer kırmızı noktayla işaret ediliyor. Zorluk seviyesi yükseldiğinde böyle bir şansa sahip değilsiniz (Olmaması daha iyi). Yine kolay modda alarm durumuna geçmiş düşmanları daha kolay fark edebilmeniz için üzerleri kırmızı renkle aydınlatılıyor. Kendi fark edilme durumunuzu ise ekranın alt kısmındaki bardan takip edebilmeniz mümkün.

Grafikler beklentilerimin altında. Zaten şu ara oynadığımız çoğu oyun ( bknz: Alpha Protocol, Prince of Persia) grafik konusunda geri kalmış ve diğer artılarıyla (senaryo vb) açığı tolere eder vaziyette. Senaryo iyi yönetilirse SGW'yi de bu listeye ekleriz. Yapay zeka için konuşmak ne derece doğru olur bilmiyorum ama gizlenme olayında sizi fark etme ve alarma geçme süresi ile yan yana duran iki düşmandan birine sıktıktan sonra yanındakinin reaksiyona kalkış süresine bakacak olursak yapay zekanın kurtarır seviyede olduğunu söyleyebilirim. Bu konuda daha sağlıklı edinimler için full versiyonu oynamak lazım.

Bir dönemi Counter Strike oynayarak devirmiş, klavyede B'ye ardından 4-6'ya basıp Ö-Ç ile mermisini doldurduktan sonra sniper'ıyla Assault'un siyah çatısında pusuya koyulan biri olarak heyecanla bekliyorum. İlk izlenimlerim olumlu. Oynadıktan sonra yine yazar, çizeriz.

Hiç yorum yok: